When She Speaks I Hear the Revolution

Är män frustande neandertalare?

Vi har den eviga debatten om skuld. Alltså frågan om flickan i kjol och stringtrosor är medskyldig för brottet som begicks mot henne.
Självklart inte, svarar väl de flesta.
Trots det ser det i instans efter instans ut som motsatsen. För det är väl så att leenden inbjuder till brott - ja hon ville väl själv fläkas sönder?
"Nej men lite får man väl tänka själv. Jag menar att om man går på en mörk gata i stan i kort kjol så... Ja, jag säger inte att det är rätt men... Det är väl lite som att inte låsa bilen och bli förvånad då grejorna är borta..."
Sådant snack är inte bara kvinnokränkande. Det är rent manshat: vi kan lika gärna trycka upp planscher och sätta upp dem jämte HM-affischerna där det står "Män är monster - det är bara så"
Jag vet inte vad ni tänker på just nu efter ungefär halva texten, men jag i alla fall ser en stor hårig frustande best framför mig. Eller en neandertalare med tysk porrfilmsbrytning, jättestånd och tomma ögon.

Och jag tänker: Jaha, MÄN, vill vi och ni ha det så?
Det för mig oundvikligt till slöjdebatten, för den handlar ju egentligen om samma sak: mannen kan helt enkelt inte kontrollera sig om inte kvinnofolket snor in sig i tio meter långa tygstycken. Jaså?
Islam brukar beskyllas för en kass kvinnosyn, vad sägs om deras MANSSYN?
"Men män haaar ju starkare sexualdrift, det vet man ju."
Crap! Kvinnors sexualitet är minst lika stark!
Nähä inte det? Okej, jag ger mig. Jag kapitulerar och gräver ner mina feministiska utopier, lägger mig på knä och erkänner att slöja är nödvändigt. Vi har den eviga debatten om skuld och vi har den om manshat och min slutsats är:
10 meter svart tyg runt skallen på varenda man.
Michaela Matsdotter

Åh. Känner hur min feministiska vrede bubblar upp inom mig. Känns som om Urix åsiktsfestival är något för mig... Inte bara när det gäller kvinnoförtryck. 2010 års upplaga kanske, alltså?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0