Terapifika

Har minst 20 texter i utkastet. Samtliga känns för privata för att publiceras. Syftet med min blogg var på sätt och vis egentligen att använda den som en öppen dialog med mig själv. Med mina tankar och känslor. Självklart visste jag ju att alla möjliga personer skulle kunna läsa vad jag skrivit. Det har liksom gett mig kalla fötter - jag vill inte att mina djupaste känslor och tankegångar ska vara allmän egendom. Därför är inte mina inlägg lika... djupsinniga som om man skulle prata om belägenheterna med en nära vän.
Fick förresten novellsamlingen som min text publicerades i idag!

Kommentarer
Postat av: f dödens l

talk to me, young padawan!

2010-03-24 @ 16:11:27
Postat av: Fredrik

Publicera dina tankar, för det är vad folk (jag?) läsa om. Visst, det funkar att prata med en kompis också, men det blir fortfarande inte samma sak. Sedan behöver du inte skriva så detaljerat dina känslor och tankar. SVEP IN DOM i metaforer som du listigt klurat på. Bara för att folk kan läsa dina texter så betyder det inte att dom FÖRSTÅR texterna. De allra svåraste tankarna att försöka tyda gömmer sig i dikter. Så ifall du vill dela med dig av dina känslor, skriv dikter. Det perfekta tankeavlastningssättet.

2010-03-24 @ 17:38:54
URL: http://freddden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0