Åh....!

"Bara för feminist-frågan och jämställdhetsdebatten fått sig en "omodern" stämpel, och för att vi är påväg uppåt, betyder inte att vi ska sluta diskutera det här. Man kan inte gå runt och  bara "hoppas" att förändringar ska ske. Att du går omkring med fina tanken om att samhället visar på att kvinnor och män besitter samma värden hjälper inte."
HannaPee

Jag blir otroligt irriterad på människor som gör sig roliga på andras bekostnad - inte bara när det gäller tankar om till exempel etik, moral och samhällsfrågor. Dock är jag så förbannat flat att jag inte orkar säga ifrån, tror det ska rinna ut i sanden och att personerna i fråga själva ska kunna inse att det dom säger sårar och upprör. Har man ingen kunskap om viktiga frågor som faktiskt rör samtliga människor, oavsett kön och samhällsklass, tycker jag att det är riktigt jävla fegt att klanka ner på de som faktiskt bryr sig. Den fegheten avspeglar sig även i idiotiska uttalanden som endast är avsedda för att bilda opinion.
Dessa tankar slog mig nyss... Egentligen är det lätt att dagligen hamna i situationer som utlöser samma känslor, jag har bara inte tidigare tänkt på det på samma sätt som under de senaste dagarna. Alltså menar jag inte att hänga ut någon eller några (herregud, känns som om jag håller på att rättfärdiga mig själv), men jag antar det kan vara en tankeställare: att helt enkelt kunna acceptera att alla har olika syn på saker och ting.

(Fan vad osammanhängande jag skriver.)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Visst, det är lätt att att acceptera att människor har olika syn på saker och ting. Det som är SVÅRARE att göra är att acceptera människors åsikter på ens egna tankar om saker och ting. Det är där allting faller som man har byggt upp. Det är DÄR skon klämmer. Tänk på det.

2010-03-26 @ 21:22:46
URL: http://freddden.blogg.se/
Postat av: Fredrik

(svar till svaret)



Jo jag vet och det du säger är sant. Men vad du pratar om är drömscenariot som JAG söker när jag diskuterar saker med andra personer. Att kunna ta del av den andres argument är viktigt. Det handlar inte om att "vinna" debatten, utan att kunna lär sig något nytt från den andre personen. Många ungdomar tror att det handlar om att just vinna, men det är där du viker av. Så med andra ord, du är en perfekt person att diskutera med.

2010-03-26 @ 21:37:37
URL: http://freddden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0