Året (i stora drag)

Sitter och förfryser mina fötter, så varför inte summera året lite smått? Läs bara om ni orkar.

Vintern
08: Deppigaste tiden på hela året. Låg i fosterställning under täcket och lyssnade på Kent. Väntade på att sommaren skulle komma så att mina sorgsna tankar skulle följa med i rännilarna av smältvatten. Gick på gitarrkurs och träffade trevliga människor. Var ofta ute och gick långpromenader, ibland in på nätterna. Såg Håkan Hellström i konserthuset och träffade honom efteråt. Såg Salem al Fakir på Spegeln och hade en pratstund med Marit Bergman.
09: Pluggade sönder och stod och frös i timmar för att stå längst fram på Lars Winnerbäcks spelning på Läkerol. Åkte till Stockholm med Fanny och firade en fin jul med familjen.

Våren
Delen av året jag inte minns ett jota av, bortsett från enstaka fragment. Fyllde 15 och var sådär tomboy-aktig och jobbig. På helgerna jobbade jag på trädgården. Tog betalt av gamla tanter och slog fel på kassaaparaten tre av fyra gånger. Minns att jag spenderade rätt mycket tid utomhus. Låg med kompisar i Boulongern och filosoferade i vårsolen. 

Sommaren
Bästa perioden av hela mitt liv skulle jag vilja påstå. Sommarjobbade från tidigt på morgonen fram till eftermiddagen. Trivdes jättebra och tjänade en rejäl summa pengar. Åkte på min första festival, Peace & Love, och efter det fick jag smak för festivallivet. Badade, blev så brun att huden flagnade och det fanns inga bekymmer som sänkte mitt humör. Cyklade in till stan endast iförd en morgonrock och satt uppe i ett träd en hel dag. Åkte till Way Out West och var med om en av de bästa spelningarna i mitt liv: Rise Against. Det var bara en enorm känsla att stå längst fram och sjunga med. Fick dras över stängslet på Arctic Monkeys spelning, som vi stått och väntat på i 5 timmar för att stå längst fram, då Jenny höll på att mosas sönder totalt. Träffade Timo och stod längst fram på Bon Ivers spelning. Shoppade loss i Göteborg och åt kanelbullar bland spårvagnar. I augusti åkte jag på Popaganda. Sov hos Fannys farmor som fick för sig att jag och Tove var lössläppta. Var på MGMTs spelning som var urkass tills dom spelade Kids och jag fångade en badboll som Ben sparkade på. Träffade jättetrevliga personer (vilket jag i och för sig gjorde även på P&L och WOW). Började nian och var jättestressad.

Hösten
Åkte till Uppsala med Fanny och njöt tokmycket utav höstlövens granna färger. Sprang runt på diverse secondhand-affärer och mös med vänner på kaféer. Pluggade som en galning, började dricka kaffe och tapetserade rummet. Cyklade runt i timmar med hörlurarna och solglasögon på och tyckte jag var coolast i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0