Kroppsvärme

Sket i att baka semlor idag. Tar för lång tid. "Jaha, vad nyttigt!" tänker ni. "Nej, inte ett dugg nyttigt" svarar jag då Jenny och jag istället bestämde oss för att baka american cookies. Fyfan vad gott det var. Riktigt ljuvligt.

Att äta sötsaker är fan som att bruka droger (inga egna erfarenheter dock). Först kommer sötsuget. Du MÅSTE HA just vad du för tillfället har cravings för. Sedan, när du väl lagt beslag på socker-/kalori-/fettbomben, känns det som du är i himmelriket. Allt annat är diffust och det enda verkliga, det enda som får dig att förstå att du lever är det du har i munnen. Sedan kommer landningen efter din lilla tripp. Du inser misstaget du begått; "VARFÖR åt jag den/det?! Jag vet att jag skulle ha kunnat låta bli." Sedan kommer ångesten som lägger sig som en kall och fuktig hinna runt kroppen.

För mycket prat om vikt. Igen.

Nu ska jag och träna och imorgon är det nationella prov i svenska del C, om jag inte tar fel. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0