Följer dammkornen med blicken, får inte blinka.

Kärringjympan igår sög musten ur mig. Min finmotorik är ungefär på samma nivå som en fyraårings, så att röra både benen och armarna i takt var verkligen tokavancerat. Hur som helst är inte det anledningen till att jag är hemma från skolan. Mitt huvud dunkar, ögonen svider, halsen värker och vill bara spy som en häst. När jag väl lutar mig över toalettstolen och hulkar som en jävla idiot kommer inget. Inga spyor, ingen galla (vet att ni gillar detaljer), inget. Väldigt irriterande - och inte minst jobbigt. Så fort jag försöker somna kommer spykänslan tillbaka. Mamma påstår att det har något med att jag är stressad. Kan nog stämma.

Har kommit underfund med att jag är lite morbid av mig. Jag älskar nämligen att googla äckliga saker såsom sjukdomar och infektioner. Får en så här konstig känsla som säger att jag vill läsa om det, samtidigt som jag inte vill. Lika paradoxalt som att kolla på skräckfilmer. Man vill inte se människor få sina halsar och lemmar slice:ade samtidigt som man känner ett läskigt sug för just det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0